• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Jag har också ställt den frågan här, har för mig att jag fick till svar att dom kan inte se min deklaration utan endast uppgifterna som visas på en kreditupplysning. Jag vet inte hur det funkar och om det stämmer eller inte.

Hur som helst i mitt fall som har sparat i aktier sen 2019, så har flertalet borgenärer begärt upplysningar på mig vid olika tillfällen på året och ingen har hittills begärt omprövning. Det borde ju säga en del, eller?
Dom ser bara resultat av taxering, inte kontrolluppgifter.

Undantag är ju om man hade skulder till tex SEB, och sparar hos SEB. Då vet ju en borgenär allt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Ja! De har ju räknat att jag fått underhåll samt hela barnbidraget, när jag skickade in allt så var situationen så. Men han fick andra tankar oxh började ta sina barn och jag kunde inte begära underhåll försökte förklara detta med då de handlar om 6000. Frågade om jag kunde göra omprövning osv men de gick inte förens beslutet va fast ställt! Ja, jag kör nya tag! Jag vet att jag sumpade en chans men samtidigt så vet jag inte vad jag skulle göra just den månaden
Då ska överklaga och ge rätt info om barnen i överklagan. Tryck på att omständigheterna förändrats och att de nya uppgifterna inte vägts med i beslutet.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Då ska överklaga och ge rätt info om barnen i överklagan. Tryck på att omständigheterna förändrats och att de nya uppgifterna inte vägts med i beslutet.
Exakt hur du gjorde nu vet jag inte men det där har jag inte skrivit
 

HallonGroda

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 April 2018
Meddelanden
326
Mottagna reaktioner
324
Poäng
477
Tack snälla för dina fantastiska ord! Jag läste de imorse innan jobbet och kan säga att det lyfte mitt humör rejält. Så tack! <3

För övrigt fick jag beslut på omprövningen idag och den gick igenom!! Så ca 1450 mer netto from nu i augusti, fantastiskt skönt! Då jag själv hade räknat på deras hemsida skulle jag få 300 mer netto så det var en fantastiskt trevlig fredagsöverraskning ^^

Edit:
Glömde nämna att de skickat ut till mina borgenärer och gett dem en chans att invända utan att få svar så det känns extra bra! :folded:

Först och främst = jag bli så jäkla sekundärglad för din skull över att omprövningen blev godkänd OCH att du fick lite mer pengar kvar i plånboken! :D
Så himla lättande det måste kännas för dig nu :)

Och för det andra ... inget att tacka för, men skönt att höra att du blev på bättre humör av det! :)

Så ... njut nu som fan här i helgen av att hela omprövningshelvetet är över och att du fick lite mer kronor att röra på dig (vilket kommer vara till hjälp utifrån det du skrev om din son och behovet av din närvaro)! :D<3
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Dom ser bara resultat av taxering, inte kontrolluppgifter.

Undantag är ju om man hade skulder till tex SEB, och sparar hos SEB. Då vet ju en borgenär allt.

Alltså jag har ju en skuld till SEB och har ju mitt lönekonto där så då kan dom väl iofs se alla transaktioner om dom vill kolla upp mig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Alltså jag har ju en skuld till SEB och har ju mitt lönekonto där så då kan dom väl iofs se alla transaktioner om dom vill kolla upp mig.
Jag har Swedbank och en mindre skuld där. Jag öppnade ett konto i Länsförsäkringar när jag släppt alla skulder så jag får in lönen på Swedbank betalar räkningarna och för över resterande till Länsförsäkringar så att mina transaktioner och sparande inte syns hos Swedbank. Jag har inga konstiga transaktioner men det kändes ändå bättre plus att jag ev vill köpa hus sen och då vill jag inte att mina historiska betalningar till kronofogden ska synas dvs jag tänker ta huslånet hos Länsförsäkringar.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Jag har Swedbank och en mindre skuld där. Jag öppnade ett konto i Länsförsäkringar när jag släppt alla skulder så jag får in lönen på Swedbank betalar räkningarna och för över resterande till Länsförsäkringar så att mina transaktioner och sparande inte syns hos Swedbank. Jag har inga konstiga transaktioner men det kändes ändå bättre plus att jag ev vill köpa hus sen och då vill jag inte att mina historiska betalningar till kronofogden ska synas dvs jag tänker ta huslånet hos Länsförsäkringar.

Ja så kan man ju också göra.

Själv är jag ganska nöjd med SEB så jag iddes inte byta. Är ju lite konstigt om det ska dröja 5 år isf innan någon har någon åsikt om mitt konto.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ja så kan man ju också göra.

Själv är jag ganska nöjd med SEB så jag iddes inte byta. Är ju lite konstigt om det ska dröja 5 år isf innan någon har någon åsikt om mitt konto.
Sant. Jag ville inte ha kvar Swedband efter min skuldsanering eftersom de ingick i min skuldsanering, mina inbetalningar till skuldsaneringen görs där därav en extrabank.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jag hade en skuld till Swedbank (där jag varit kund sen tonåren) men den såldes rätt fort till Intrum efter att min sanering vunnit laga kraft.
Känns ju knepigt om man ska bli belastad och inte få ta lån "från sin bank" efter avslutad skusan för att man betalat till kfm en gång i månaden (ish) senaste fem åren.

Nu kommer jag aldrig mer ta ett lån (bortsett från bolån) men det känns ju omoraliskt om jag skulle bli nekad det av Swedbank pga min skusan.. Men vem vet, kanske är de så småsinta
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Först och främst = jag bli så jäkla sekundärglad för din skull över att omprövningen blev godkänd OCH att du fick lite mer pengar kvar i plånboken! :D
Så himla lättande det måste kännas för dig nu :)

Och för det andra ... inget att tacka för, men skönt att höra att du blev på bättre humör av det! :)

Så ... njut nu som fan här i helgen av att hela omprövningshelvetet är över och att du fick lite mer kronor att röra på dig (vilket kommer vara till hjälp utifrån det du skrev om din son och behovet av din närvaro)! :D<3
Ja, det var som att en sten föll från mitt bröst när jag läste "beslut att ändra din skuldsanering" :faceheart:
Delad glädje är dubbel glädje säger alltid min mamma och mommo :vinnare: Tack för att du delar den med mig! :face3hearts:

Då omprövningen tog fyra månader och nio dagar var jag ruskigt orolig att den skulle avslås... Men tji fick mina katastroftankar! o_O

Det ska jag definitivt göra, gjorde en riktig pangfrukost till mig och grabben imorse - inte för att han vet vad vi firade men glad var han ändå :folded::D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp